Matematiksel İfadelerin(Math Sınıfının) iDeal Sistemleri içerisinde Kullanılması
Metod |
|
|
|
---|---|---|---|
Math.Abs() |
Bu fonksiyon verilen herhangi bir sayının pozitif değerini döndürür. Diğer bir ifadeyle kendisine parametre olarak verilen sayının, sayı doğrusunda ki 0 noktasına olan uzaklığını gösterir. |
var sayi = -30; var pozitifDeger = Math.Abs(sayi); Sistem.Mesaj("Sonuç:" + pozitifDeger); |
|
Math.Ceiling() |
Kendisine parametre olarak verilen ondalıklı değeri, üsteki sayıya yuvarlayarak döndürür. Girilen sayı “9.2” veya “9.7” olmasının bir önemi yoktur. İki işlemde de sonuç 10 çıkacaktır. |
var Sayi = 9.3; var Deger2 = Math.Ceiling(Sayi); //Yukarı Yuvarlanmış Değer Sistem.Mesaj("Sonuç:" + Deger2 ); |
|
Math.Exp() |
Parametre olarak girilen sayıyı, e sayısının kuvveti olarak hesaplar. e sayısının yaklaşık değeri 2.71’dir ve logaritmik hesaplamalarda sıklıkla kullanılır. |
var sayi = Math.Exp(3); //Yaklaşık 2.71'nin 3.kuvvetini hesaplar Sistem.Mesaj("Sonuç:" + sayi); |
|
Math.E |
Matematikteki e sayısını ifade eder, yaklaşık değeri 2.71’dir. Bu değer bir sabit olmakla birlikte, metot değildir. |
var sayi = Math.E; // 2.71828182845905 Sistem.Mesaj("Sonuç: " + sayi); |
|
Math.Floor |
Kendisine parametre olarak girilen değeri kendisinden küçük olan tamsayıya yuvarlar. Ceiling işlemin tersidir. |
var sayi = 9.8; var Deger = Math.Floor(sayi); //Aşağı Yuvarlanmış Değer Sistem.Mesaj("Sonuç: " + Deger); |
|
Math.Log() |
Birinci parametrede girilen sayının, ikinci parametrede girilen sayıya göre logaritmasını alır |
var sayi1 = 2; var sayi2 = 5; var Deger = Math.Log(sayi1,sayi2); //Sayi1 in Sayi2 göre Logaritması Sistem.Mesaj("Sonuç: " + Deger); |
|
Math.Max() |
Kendisine parametre olarak girilen iki değerden büyük olanı döndürür. |
var sayi1 = 2; var sayi2 = 5; var Deger = Math.Max(sayi1,sayi2); //Büyük olan değer Sistem.Mesaj("Sonuç: " + Deger); |
|
Math.Min() |
Kendisine parametre olarak girilen iki değerden küçük olanı döndürür. |
var sayi1 = 2; var sayi2 = 5; var Deger = Math.Min(sayi1,sayi2); //Küçük olan değer Sistem.Mesaj("Sonuç: " + Deger); |
|
Math.Round() |
Kendisine verilen ondalıklı sayının ondalık hassasiyetini ayarlar. Birinci parametre asıl sayıyı, ikinci parametre kaç basamak ondalık gösterilecekse bunu belirler. | var sayi = 3.6936338; var Deger = Math.Round(sayi, 3); //3 basamağa göre Ayarlanmış sayı Sistem.Mesaj("Sonuç: " + Deger); |
|
Math.Sign() |
Parametre olarak verilen sayının pozitif, negatif veya sıfır olma durumunu gösterir. Yani sayı pozitif ise “1”, negatif ise “-1”, sıfır ise “0” değerini döndürür. | var sayi = -3.693; var Deger = Math.Sign(sayi); //Değer negatif olduğunda sonuç -1 Sistem.Mesaj("Sonuç: " + Deger); |
|
Math.Sqrt() |
Kendisine verilen sayının karekökünü hesaplar. | var sayi = 622521; var Deger = Math.Sqrt(sayi); //Karekökü Alınmış Deger Sistem.Mesaj("Sonuç: " + Deger); |
|
Math.Pow() |
Matematikteki üst hesaplama işlemini gerçekleştirir. Birinci parametre taban, ikinci parametre üs olacak şekilde üslü ifadeyi hesaplar. | var sayi = 3; var Deger = Math.Pow(sayi,3); //3 . Kuvveti alınmış deger Sistem.Mesaj("Sonuç: " + Deger); |
|
|
Sin-Cos-Tan-Sinh-Cosh-Tanh: Trigonometrik açıların değerlerini hesaplamak için kullanılır. | var sayi = 0; var Deger = Math.Cos(sayi); //0 derecenin Cosinus degeri Sistem.Mesaj("Sonuç: " + Deger); |